Holebi voorstellen voor Herenthout

Op 6 mei 2013

Onze N-VA fractie diende op de gemeenteraad een voorstel in naar aanleiding van de Internationale dag tegen Homo- en Transfobie op 17 mei.
Ook in Herenthout is dit thema belangrijk. Zo staat er fysieke agressie tegen holebi’s op de Markt geregistreerd op meldpunt bashing.be, was onze eigen partij-afdeling in het verleden getuige van zulk geweld, en zijn de affiches van onze lijsttrekker in aanloop naar de verkiezingen beklad met homofobe slogans.
Ons voorstel bestond dan ook uit enkele zeer simpele, maar zichtbare krachtlijnen : de vermelding van meldpunten in de gemeentelijke informatiekanalen, zichtbare lectuur voor holebi’s in de gemeentelijke bibliotheek, informatie over onder andere het homohuwelijk en adoptie voor holebi’s op de gemeentelijke website, enz. Daarnaast stelden we voor de regenboogvlag te hangen op de Internationale Dag tegen Homo- en Transfobie, om een duidelijk engagement van onze gemeente aan te geven.

Hoe waardevol vond je dit artikel?